Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-20, 19:05   #7
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Exclamation Gjorde ett litet test!

Jag gjorde ett litet test nu med Fraps.

1 - Ny karta med 4 baseboards fyllda med en textur och ett antal dubbelspår för att få upp polygonantalet. Körde med 10 stycken "SD45 undecorated" för dessa har mycket polys.

2 - Samma karta men nu fyller jag på med ytterligare 3 texturer som jag hela tiden roterar under målning med knappen intryckt. Sen kopierar jag en bit och klistrar in överallt för att ytterligare få lager. Nu är alla baseboards fyllda med texturer som är roterade till max! Sparar som ny karta.

Kör båda så att kameran följer första loket och zommar ut så man ser bakom sista.

Resultat:

Karta 1: 36 FPS konstant vid full hastighet.
Karta 2: 36 FPS konstant vid full hastighet.

Detta utan något hack alls

Kanske man måste ha mera objekt för att skillnaden skall märkas men antalet polygoner borde vara skapligt hög.

EDIT:
Mitt system är
P4 2.4GHz
1 GB DDR400
ATI 9800 Pro 128MB

Kör upplösning 1280x960
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 01_resize.jpg (58.4 KB, 91 visningar)
Filtyp: jpg 03_resize.jpg (68.2 KB, 92 visningar)
Filtyp: jpg 06_resize.jpg (71.1 KB, 91 visningar)
__________________
/MVH Patrik

Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-20 klockan 19:08.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat