Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Till Scale Rail finns inga dynamiska spår och det behövs inte heller!
Fördelen med att bygga med t.ex. Xtracks m.fl. spår-paket är att slippa dynamiska spår, som egentligen inte är bra att använda.
Nu gissar jag bara, men Horace följer ju med Xtracks, så då borde det inte användas om man bygger med Scale Rail!? Men jag är inte helt säker på det????
Om jag har förstått det hela, så ska du bygga om Japan1 med Scale Rail. Är det riktigt? Tänker du ta bort alla dom andra spåren?
Frågar detta, för annars kommer det se riktigt konstigt ut. Scale Rail har ju en annan shape än orginal/xtracks spåren...
|
Håller med Pierre här. En förtydling vad gäller Horace. Det den gör är att konvertera det dynamiska spåret, så det fungerar enligt den standardiserade tsection.dat och har då iof inte nått med att göra om det är xtracks eller nått annat... Om dyntrack finns i rutten, så gäller detta oavsett om man kör Xtracks, ScaleRail, Y-tracks eller nått annat... Hur det ser ut grafiskt är en annan pilsner.
Om man har alla dynamiska spår borttagna redan, om man t.ex utgår ifrån en originalrutt, men ska göra om spårläggningen i stora stycken.. Ja, då är det bara att tuta o köra, eftersom det då inte finns några dynamiska spår att konvertera. Lägger man nya dyn-track, så blir det den standard som du har installerad i global, dvs original eller aktuell tsection.dat-version. Tsection.dat -versionen ska alltid anges när man släpper en rutt, så användaren vet vad den är bygg med. Alltid bakåt-kompatibel dock, så har du bara högre version är det lugnt.