Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
EDIT: Vet du om kuiderna har hamnat rätt för mig.
|
Sorry. glömde svara på det.
När du importerar ett objekt med CMP så hamnar de i fliken Open for Edit. Innan de kan användas så måste du markera allt i den mappen, högerklicka och välja Edit/ Commit.
Då läggs de till i databasen och kan användas i spelet.
TRS2006 har inga mappar som 2004 utan allt läggs i en databas. Skall du ändra på något så måste du först öppna dem genom att välja Edit/ Edit in Explorer. Då öppnas en tillfällig mapp med det objektet. Efter editering så får man igen välja commit för att lägga in i databasen igen...
- Ett råd så här i början är att strunta i alla felvarningar som CMP ger en på gamla objekt och senare editera efterhand som det behövs. I 95% av fallen så funkar objekten ändå om man bortser ifrån den jobbiga felrutan som kommer upp när man öppnar en karta.
- Alla objekt som har något "fel" markeras med ett utropstecken efter commit, för att se vad felet är så högerklicka och välj View errors.
- De objekt som saknar dependencies får en gul pusselbit med frågetecken i listan. Högerklicka och välj "View dependencies" så kommer det upp en ruta. Klicka sedan "View in main list" så kan man där välja vilka som skall laddas ner ifrån DLS.
Tyvärr kan det ju även röra sig om okända saker ifrån hemsidor och då blir det till att leka detektiv.. Då är det bra att ha gamla TRS2004 till hands med och söka med TrainzObjectz i dess installation.