Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-02, 11:33   #3
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Angående trafiken så är det inga tunga fordon på vägarna som standard men det är lätt att ändra.

Lättast i TRS2006 är att använda en egen Region, du kan tex ladda ner min Svenska region här: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10060

Den har några lastbilar plus Volvo 760, 244 mm som trafik samt svensk motorväxel som standard. Jag har dock valt enbart enklare lowpoly modeller för prestandans skull. De flesta "bra" lastbilar kan ha flera tusen polys stycket och hur mycket det påverkar prestandan får man väl testa sig fram. Jag vill dock hellre att tågen skall flyta så bra som möjligt

Om du kollar i det inlägget så har jag även skrivit hur du lätt själv redigerar en egen Region. OBS, enbart till TRS2006!

Ett annat alternativ är körbara lastbilar som körs på osynligt spår och funkar då som tåg med lastning osv. Detta är dock lite krångligare att sätta upp och man kan ju inte ha särskilt många igång samtidigt. Sök på DLS "description" fält med ordet drivable så hittar du en del.

Du kan se en kombination av körbara lastbilar (yttre filen) samt vanlig trafik ifrån min region (innerfilen) på bilden nedan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_288_resize.jpg (69.1 KB, 129 visningar)