Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-25, 23:40   #5
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Kan tillägga att flytta spel och program till någon annan partition än C: är ingenting att rekommendera,
då oftast vissa gemensamma filer (t ex delade filer) ibland måste läsas in från C:/WINDOWS

Dokument och bilder, videosnuttar etc kan man dock ha på en annan partition (D:, E: eller vad du nu döper den till),
men som sagt spel och program ligger oftast bäst på samma partition som WINDOWS d v s C:

Elementär datakunskap!
Det där är inte sant, så någon elemtär kunskap tycker jag inte det är

Vilket modernt spel som helst funkar hur bra som helst på vilken partition som helst. Jag har alla mina spel på E: och L: till exempel. Dock installeras ofta profiler och andra delade filer på C: i Mina dokument eller liknande men det har ingen som helst betydelse.

Skulle vilja rekommendera att folk installerar alla sina spel på någon annan partition än C: eftersom det är betydligt bättre. Lättare att hålla ordning och defragga, bättre prestanda vid laddning eftersom växelfilen ladds ifrån C: och spelfilerna ifrån annan partition, etc. Bara fördelar enligt mig...

Det som kan ha betydelse är så att man säkert även tänker på att det finns plats på C: för dessa filer samt windows växlingsfil som kan bli skapligt stor vid spelande.

Problemet ovan bero ju enbart på att Windows register har info om var spelet finns installerat, med lite pulande i regedit så kan man ofta fixa detta utan ominstallation.