Läs alltid readme-filen, när du laddar ner något. I den står hur du ska installera!
Nu hittar jag inte igen alltools, varken på train-sim.com eller på mina dvd, men jag har för mig att bat-filen ska vara i din rutts mapp och din rutts mapp ska vara i Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES
OBS! Alla orginal rutterna måste vara installerade!
Skulle det ändå inte fungera, kan man manuellt kopiera över alla objekten. Kopiera alla shapes och textures mapparna ifrån alla orginal rutterna till din rutt.
Har också för mig att det följer med en ref-fil, som man skall använda istället för den du har till din rutt. Det är bara att döpa om den, till vad din ref-fil heter.
OBS! Detta gäller endast om du inte laddat hem och installerat andra objekt!
Har du installerat annat före, så kopiera texten i (alltools) ref-filen till din rutts ref-fil...
Detta med att kopiera alla objekt ifrån orginal rutterna var något man syssla med i början, då det inte fanns så mycket objekt att ladda ner. Tänk på om du verkligen vill göra detta! Finns så mycket finare objekt att ladda ner nu och gör du detta så blir din rutt storleksmässigt väldigt stor.
Lycka till!