Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-09, 21:55   #1
goran
Medlem

Reg.datum: Dec 2002
Standard Tekniska frågor/error, mm TRS 2006

Här kommer lite frågor som jag hoppas få svar på eftersom det är lite "fastkörning".........
1.
Bygger smalspår och försöker koppla "Gossen coalstation" med "Maine 2 foot high trestle". Hur gör man för att få de båda enheterna att "fastna" i varandra?? Har "för hand" kopplat ihop dem - när man kör tåg över skarven blir det totalhaveri........ lok och vagnar ramlar rakt ner från trestlen!!
2.
Har laddat ner en jättefin bana "East Kentycky coal" - men hur får man kol i vagnarna vid kolgruvorna - försökt som vanligt i Surveyer fråga på resp industri och sedan tänkt ställa produktion, mm men det funkar inte på denna bana??? Vidare fatts några broar - endast spåren går över flodarna .... är det missat månntro när man byggde banan eller är det kanske något annat fel?? Ni som har laddat ner banan - är alla järnvägsbroarna med??
3.
Får en hel del felmeddelande när lok, vagnar mm har utplacerats på banorna i TRS 2006:
- "Trainz has detected that some content used in this map is not installed on your computer, or is faulty" -
- "Use Content Manager Plus to install the latest versions of these assets before continuing" ??? Har öppnat CMP men vet inte vad jag skall göra .......
Ett annat vanligt felmeddelande är att TRS 2006 tycker jag skall "switch to LOD mesh" ?? Vad betyder detta och hur gör man?

Många frågor - tacksam för lite råd och dåd bland frågorna

Goran
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat