Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-13, 09:59   #3
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg
Hejsan!
Jag håller på med ett jätteprojekt som kommer att ta sin "lilla" tid. Har dragit alla järnvägslinjerna klart och nu återstår finliret med att justera höjder, måla landskap, sätta in objekt och så vidare. Själva idén kretsar kring "min" stad BENSTAD som är centralstationen i kommunen. Runt om staden går linjer som en ring på totalt 260 km. Från Benstad går linjer i alla fyra väderstrecken ut till ringen, ungefär som ekrar i ett hjul. Bifogar en skiss så kanske ni förstår. När jag startar upp så tar det mig i nuläget ungefär 6 minuter att få datorn att läsa in alltsammans så jag kan fortsätta jobba. Är detta normalt? Finns det en gräns någonstans för hur mycket man kan jobba med? Jag kanske gör ett för stort projekt för det hela?
Hälsningar
Jag tror inte att det finns någon övre definitiv gräns för hur stort man kan bygga, men det tar naturligtvis längre tid när banan startas upp. Min egen rutt är på över 150 baseboards och jag har hört talas om rutter som är bra mycket större än så.

Däremot får man nog passa sig lite för hur detaljerat och hur många olika objekt man trycker dit med tanke på FPS och risken för laddhack under körningen. Dessutom har jag märkt att när man i Surveyor försöker flytta sig alltför snabbt mellan de olika banavsnitten hinner inte alltid datorn med utan kraschar lätt. Bäst är att flytta sig genom raden av knappar längst upp som man lämpligen har markerat på de olika banavsnitt som man vill jobba med.

Håkan