Intressant rutt detta, i allra högsta grad...

Som ni sett på bilderna Hawk postat, så är det en snygg rutt... Det intrycket håller sig även när man har rutten i egna burken, utan tvekan... MEN... Den har sina sidor oxå...
Spårläggningen lämnar väl en del övrigt att önska. Konstruktören har tagit til diverse olika metoder för att få ihop spår-rebusen. Den logiska spårplanen är helt ok, men det är väl oxå det som är bra me spåren. Det finns lite egenheter, som mycket väl kan vara upphov til bekymmren, såsom t.ex stickspår utförda med vanliga spår, lagda som växel men utan att använda växel... På några ställen resulterar det i att det finns tre anslutningspunkter i en o samma punkt, vilket mycket väl kan göra MSTS förvirrat. Rikligt med dynamiska spår är likaså använt och det är ju aldrig riktigt bra... växel mot växel, jadå den finns oxå.
I övrigt kan man väl säga att spåren rent placeringsmässigt nog behöver justeras llite... En del bryr sig, andra inte... Jag tillhör kategorin bryr mig... Jag pratar då om när spår går från plant till full backe på en enda spårbit... huga... sånt finns det bitvis ganska gott me...
Jag har som sagt rutten hemma hos mig just nu och ska försöka lösa surtilarna UTAN att tappa nått av Håkans utsökta arbete... Eftersom jag nu kommit me på en hörna här nu i denna rutten, så om vi lyckas reda upp surtilarna, kommer jag gå igenom spårläggningen och justera upp de värsta delarna.. Kan hända att nån vändskiva eller nått hittar in oxå... Men, Håkan håller i piskan, så jag inte bygger in nått som inte ska va i rutten...
Så, under tiden kan ni väl hjälpa till med at hålla en tumme för at surtile-utrotningen går bra....
EDIT: Bilder e kul... 2 pics från en station som begåvades i hastigheten me en vändskiva o lite annat...