Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-29, 09:38   #6
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Tack för tipset Roger!
Jag har inte hunnit praktisera anvisningarna på sidan ännu, men lösningen finns säkert där. Bl. a. står det att lok är för tunga (!) så det är väl därför de hamnar på sjöbottnen... Det hade man knappast räknat ut på egen hand.

Tack för dina vänliga ord Benke!
Jag har ju hunnit en bit på vägen med rutten nu men mycket kvarstår. Man kan ju bygga på många olika sätt. Jag har förstått att många gör helt färdigt allt eftersom banan växer, själv har det blivit så att jag gjort själva spårdragningen nästan komplett från början för att sedan återvända och komplettera med de finare detaljerna runt ikring.

Jag har varit lite rädd för att annars riskera få ett så detaljerat bygge att det kunnat bli problem med laddhack senare allt eftersom banan växer sig större. Genom att istället återvända för detaljeringen kan jag nu hålla på tills datorn (eller jag själv) storknar.

Därför har jag nu mycket signalreglering, buskar. träd och gräs och tusen andra saker kvar att sätta ut och förbättra. Jag skulle också gärna vilja byta ut luftledningen mot Tomas snygga saker. Nu blir det nog mest vår- och sommaraktiviteter ett tag, så banbygget får väl anstå till hösten, vilket kanske också kan vara bra för kreativiteten och lite nya idéer också kanske...

Håkan