Vad du har fått dina uppgifter ifrån S_W vet jag inte men i Trainz som jag köpt och betalat ca 600:- för ingår Driver (modulen där du kör), My Collection (här kan du ta en närmare titt på de lok och vagnar man har i sin "samling") samt Surveyor (och det är denna som är route editorn i Trainz) Att man måste köpa alla delar för sig vet jag inte vad du har fått den infon ifrån.
Dålig grafik...nja...kan jag inte hålla med om. Vissa delar har dock mer att önska.. t.ex banvallen är jag missnöjd med.
Auran har gjort omkring 40-50 lok och kommer göra ännu fler. Till varje lok finns inte en unik cabview utan samma cabview används till liknande lok. Tror det finns 4-5 olika cabviews som då används i dessa 40-50 lok. Cabviewn i RC-loket är samma som är i ett lok från Schweiz.
När du startar spelet väljer du om du vill ha den enkla kontrollen (likt en transformator till modelljärnväg) eller om du vill köra med reglagen i hytten (precis som man gör i MSTS), så även här har du fel S_W
Kan hålla med dig till viss del bara att vagnar och lok är dåligt gjorda. Svenska loket (RC) har inte fått rätt "stil" är min personliga åsikt och de svenska vagnarna har lite mer att önska.
Varför inte då se till att dina vagnar går att använda i Trainz S_W?
(Det går inte just nu då Trainz bara stöder filer från 3D Studio, men utökat stöd kommer...)
Ånglok finns inte med nej men är tänkt att komma längre fram.
De tog beslutat att ha med lok ifrån slutet på 50-talet och frammåt.
Själv säger jag. Ja tack. Men du kan inte jämföra MSTS med Trainz rätt av...
/Fredrik
Forumvärd