Ämne: Arkiv/Backup
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-25, 16:30   #6
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
Jag har inte alls samma datakunskap som du, men jag anar nu att det inte bara går att göra som jag först tänkte, bara göra back-up på mapparna World och Local och sedan lägga tillbaka dem?
Halloj!

Nej, så funkar inte i TRS2006 MEN du kan nog (med betoning på nog) använda samma trick som man gör för att importera material ifrån TRS2004! Alltså om du sparat undan hela TRS2006 installationen någonstans (bästa vore i ett arkiv över flera DVD som man sedan får packa upp i en temp mapp vid användning) så kan du starta CMP i nya installationen och peka att importera ifrån gamla... Detta i teorin...

Men ärligt talat så tror jag att det kommer och funka att uppdatera direkt, Auran har väl nån som klarar av att programmera nu hoppas man. Men gör du ändå en backup på allt så är du ju på säkra sidan. För att ta backup så brukar jag använda Winrar och helt enkelt skapa en rar-fil över flera DVDskivor, smidigt med ett vanligt format. Annars finns det ju en mängd backupprogram med, XP har väl nån inbyggd till och med.

Lycka till