Sverige spelade uselt.......eller var det Tyskland som spelade mycket bra och därmed fick Sverige till att spela dåligt?
För kom ihåg! Tyskland är ett mycket bra lag och att möta Tyskland i en åttondelsfinal på hemmaplan är en otrolig tung uppgift!
Sveriges insatser i VM är inte dåliga. Det Svenska laget har spelat bra och de facto; Att räkna med Sverige efter åttondelen...det är överdrivet. Massmedia tjatar om att åhh nu blir det VM-guld. Nej det har jag aldrig trott. Inte en chans. Så bra är inte det Svenska laget.
Jag är mycket nöjd med lagets insatser i denna upplaga av VM och det borde fler vara. Och Henkes straffmiss. Det går inte att komma och skriva på ett forum att "Hur fan kan man missa ett sånt drömläge"
Straffar är psykologiskt krävande. Det krävs ett mycket gott psyke och djup koncentration för att lyckas. Att sedan Henke tvingas stå och invänta byte är, tror jag, en av faktorerna till att han inte satte bollen. Men jag är inte sur för det.
Idag jublar jag och är glad! Sveriges insatser i VM denna gång är mycket goda! Grattis Sverige!