Hej!
Ja det är sant VM går om fyra år i Sydafrika, men vi har ett EM 2008 och jag tycker redan nu att planeringen inför EM 2008 skall börja.
DVS föryngra laget och hitta en harmoni som passar det svenska sättet att tänka, samt hitta ett spelsystem som passar de som spelar.
Nu blir det ju en del som slutar så nu kan man passa på att spela in de yngre förmågorna. Men det är som det är, med Lagerbäck vid rodret så blir det aldrig så...Vi har inte de yngre spelarna som krävs för en föryngring i landslaget utomlands och Lagerbäck är som bekant k*t på de utländska spelarna. Det är ju inget som säger emot att inte ta med de som spelar i allsvenskan.
Sen tycker jag att Sverige gjorde en bra insats för övrigt i VM, det är som experterna säger att bara ta sej till VM är godkänt med tanke på de resurser som vi har. Det är ju alltid så att man behöver ha lite tur i lottningen. Nu fick vi Tyskland och hade vi klarat dom så hade det varit Argentina i nästa runda. Hade de hamnat på andra halvan så hade de kunnat gå längre, men där fanns risken att stöta på Brasilien i samma runda som nu....Så lite tur med lottningen och det hade gått ännu bättre...
Lycka till i EM-kvalet!! Blir många kul matcher att följa under den resan tex mot Danmark (som jag kommer att se i Kbh!!!)....
MVH Kenneth
Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-06-25 klockan 13:36.
|