![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Rutten laddar, men när den laddat nästan färdigt då kommer det upp en miljon fyrahundrafemtioelvatusen felmeddelanden om saker den inte hittar, det kan ju bero på att jag försökte göra en egen rutt och kopierade mappar från Japan 1 Och Europa 1 Och sånt och sedan dess har dessa rrutter ej varit brukliga, så jag får nog installera om MSTS för det är nämligen så att när jag körde Installme.bat som låg i DK2000 mappen så var det en massa saker typ US VARUHUS och sånt som den inte hittade, det var bara en liten del av dom saker som behövdes som den hittade
jag har installerat XTRACKS 3.17 Och New Routes och sedan installerat om DK 2000, men inte hjälpte det och Inlandsbanan är något liknande fel med om jag inte minns fel, vad beror detta på och hur löser man detta problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Kan du inte skriva upp vad för sorts felmedelande du får? Har du alla orginal rutterna installerade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Menar du.
I en svart ruta där det står vilka filer som inte hittas eller inte kopieras är dom flesta filerna såna som den inte hittar eller inte kopierar När jag laddar rutten kommer det upp såna här felmeddelanden: Typ: Error: Continue? No extended shape data. Shape failed to load. Failed to open shape file. Failed to open texture file Sen när man kommer in i tåghytten tacklas man med en miljon till såna felmeddelanden även när man kör iväg, jag trycker oavbrutet på ENTER Till slut så tröttnar jag och håller inne enter och då tutar det konstigt och sedan stannar tåget och sedan stängs programmet trots att jag nu installerat alla varianter av: X Tracks Och New Route från sidan: www.ts-ef.com/misc och efter detta installerat om Installeringsprogrammet för DK 2000, vad är det för fel egentligen? Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Har du kört "installme.bat"? Om inte, så är det ett måste, då det programmet kopierar filer från orginalrutterna till banan, ifall detta behövs.
Denna fil hittar du i den aktuella ruttmappen, klicka på den och invänta... Lycka till!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Du måste ha alla orginal rutterna installerade, det kan även hända att det inte finns med en ms-dos fil som ska kopiera textur filer från orginal rutterna, om den saknas så hitta en rutt map som har en sån, kopiera den och klistra in i dk2000 mappen och kör filen ett par ggr. Annars verkar det mysko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Jonmpa Testa och återkom ifall det inte löser sig.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
I en svart ruta där det står vilka filer som inte hittas eller inte kopieras är dom flesta filerna såna som den inte hittar eller inte kopierar.
Det är det som beskriver att jag kört Installme.bat så enkelt är det, så den har jag kört minst 2 gånger, minst alltså |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
det är det som är Installme, men punkt bat står inte på den filen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
En kort fråga då, såg inte att du hade svarat på det tidigare... Har du de 6 originalrutterna installerade på din dator? Det är från dessa 6 rutter som bat-filen hämtar olika objekt...
Nästa fråga, om du har dessa 6 originalrutter installerade, har du din MSTS-installation på annat ställe än original? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
nu har jag dom 6 originalrutterna installerade: Lollandsbanen del 1 O.sv
Och Jag har Microsoft Train Simulator på originalplatsen. det är nog det där att jag kopierade filer från Europa, Japan Och Usa 1 för att göra en egen bana, om du förstår vad jag syftar på, det står att man ska göra så i MSTS Akuten, men efter att jag gjorde det så har banorna som var fabriksinstallerade inte fungerat alls, som Northeast Corridor O.sv Dessutom när jag installerat dom övriga fem rutterna som Lollandsbanen del 1 O.sv körde jag Installme som hörde till dom och installerade om DK_2000.exe som ligger I E://program och körde Installme till den också. Alla Installmekörningarna tydde på att en massa filer inte hittades och även att många filer inte kopierades. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ok, det du nämnde att du kopierade över filer till din egen bana, det kan inte vara så att du råkade klippa ut filerna istället för att kopiera? Eftersom originalen inte heller fungerar efter den maNövern, så är det sannolikt där ditt bekymmer ligger, försök få originalrutterna fungerande först, så du vet att allt finns där.
Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |