![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Jag hade tänkt och köpa en ny systemkamera och jag kan inte
bestämma mig men har funderat på Canon eos 1000D och Nikon D60. Är nån av dom bra? Behöver en kamera som är bra när man fotar tåg, jag hade tänkt priset runt 5000 kr. Tacksam för hjälp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Detta kan kanske hjälpa dig.
Canon Eos 1000D recension: http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...XS/index.shtml Nikon D60 recension: http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon_D60/index.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
De är båda instegskameror, så de borde passa allt från en riktig nybörjare till en lite mer van fotograf. Vilken av dem du väljer sett till specifikationer med mera spelar nog mindre roll, viktigare är att den är skön att hålla och att den passar dig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
bäst i handen på mig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det ända som behövs nu är lite mer pengar, nån som har ett tips på något jag kan sälja? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Ja, gå till en fotobutik och känn och kläm. Tänk på att du inte bara köper en kamera. Du köper in dig i ett helt system, varför du bör tänka genom hur du vill utvecklas längre fram. Vilka objektiv, blixtar eller andra tillbehör kan komma att bli intressanta? Personligen hade jag valt Canon då de har ett lite större objektivutbud och dessutom får du af oavsett vilket objektiv du väljer.
Det här med hela systemet är förstås svårt veta i början, men det är bra att ha i bakhuvudet när du väljer. Citat:
Alex Ö: No offense... ![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2008-10-27 klockan 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Tänkte länge på Canon 1000D men om det inte sitter bra i min hand så
kan det bli svårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tidigare ssg
|
![]()
Som sagt. Det är en ganska stor investering. Tänk en gång extra ifall du verkligen är redo att köpa en nu? Köp inte en bara för att det är "coolt" och för att många andra har en. Tänk på att man automatiskt inte blir bättre bara för att man köpt en systemkamera. Man måste kunna hantera den också. Det finns tyvärr en benägenhet bland många just nu att man bara måste ha en systemkamera även fast man inte kan fotografera med en. Man kör med autoläget och då är meningen borta med kameran. Nu påstår jag absolut inte att du tillhör denna skara men vill bara påpeka detta. Känner du dig redo, vill utvecklas och jobba hårt på det. Kör på. Du kommer inte bli besviken. Oavsett modell blir det en upplevelse utöver det normala
![]()
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
tillräckligt med pengar över huvudtaget. Men jag kör just nu med manuell på min kompakta Canon G7. |
|
![]() |
![]() |