![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Håller på och bygger lite i TS2009 och måste fråga.
Är det fler än jag, som har problem med att flytta objekten ibland. Händer ibland, att jag ska flytta på en sak. Men då kan ett objekt 10-20 meter bort istället bli förflyttat, än mitt tänkta objekt. Snurrar runt hit och dit och provar från olika vinklar. Zoomar in så mycket det går, så att bara det tänkta objektet är i bild. Men likt förbannat, så är det ett annat objekt jag flyttar på ibland. Börjar bli lite matt på det hela nu. Fler som har detta problem ibland i TS2009???
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av rac_hammer den 2009-07-25 klockan 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
jap, jag har också problem med detta ibland! Särskilt när jag ska flytta lok o vagnar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Samma här. Är det fel på oss eller TS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Det är ju klart något litet fel på TS. För jag har oxå det här problemet ibland.
Går det att åtgärda eller får vi leva med det?
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Knepigt, har inte varit med om det problemet.
Kan det bero på om man har en nerladdad ver. eller en speciell build eller liknande? Jag har ver.3 build 38411 på DVD. Annars är ju SP2 på gång framöver som kanske löser problemet.
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har den nedladdade versionen installerad och DVD ligger oöppnad under bildskärmen, sen ett halvår tillbaka. Börjar snart bli nya husdjur på den, sådana där dammråttor. Men den får ligga några veckor till. Snart kommer skatteåterbäringen för mig och då blir det en helt ny burk.