Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-18, 17:17   #1
goran
Medlem

Reg.datum: Dec 2002
Standard ATC-exhaust, mm

1 Har inte tänkt på det förut med ATC:n - men var har all dieselrök från loken blivit av?? I "gamla" Trainz fanns det gott om rök runt tex ALCO-dieslarna. Inga avgaser alls på min ATC!!
2 I jämförelse med "gamla" Trainz mot ATC så har "soundet" på flera diesellok ändrats, främst EMD-dieslar - de låter ungefär som SJ:s moderna dieselväxellok, dvs nästan ingenting. Skall det vara så??
3. Ibland fungerar inte "save" eller "dont save"-funktionen när jag stänger ett "sparat" scenario. Har jag gjort något fel när jag sparat från början eller något annat "galet". Hur många "sparade"
scenarios klarar ATC:n och hur "döper" man dem så att det går att hitta var och en??
Tacksam för svar/ goran

goran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-19, 10:08   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

I UTC så finns om jag inte har helt fel bara en saveslot.

När du sparar scenarios beror det helt och hållet på hur den som gjort scenariot skrivit koden. Normalt sett så finns det utvalda ställen i scenarios där den sparar.

T.ex en som är lat när han skriver scenarios kanske lägger in att det bara går att spara först när man kört över halva scenariot, sparar du innan du kört halva kommer du ändå starta från början när du laddar in det.

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:42.