![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Har ni råkat för för att den hänger sig här för er när ni laddar en sparad session? Startat om 3ggr men samma problem...[8][}
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Vad har hänt?!?![8][}
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Håller du på att jobba på kartan i Surveyor mellan dina körningar? Det är ett känt problem att det inte går att starta en session som är sparad innan ändringar har gjorts på en karta. Man har liksom ändrat på förutsättningarna för sessionen.
Jag har för mig att jag läst på Aurans forum att det är problem med sparade sessioner överhuvudtaget. //John |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nej nej, jag har startat om programmet både 1,2,3 ggr innan jag fått upp denna bild...
![]() /SD |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Kan du möjligtvis ha råkat ut för samma problem som i denna tråd, http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9427 ? Om du har det kan detta vara svaret på ditt problem, taget från Aurans forum (länk till inlägget finns i tråden ovan): Hi luddis Well, I suppose it's some small consolation to know the problem is not just mine. What's annoying me is, I am using only TRS2004 objects - no custom objects whatsoever! I managed to make some headway using the following method: 1. In Surveyor, create a new single baseboard map using the same region, scale and measurement units as your problem map, but don't save it yet 2. Click on "merge route" and select your problem map 3. Use the arrows so that the blank single baseboard is attached to your problem map at one end 4. Now delete the blank baseboard leaving your old map as it previously was 5. Change environment parameters (sky, water etc) to suit 6. I found some signals and track markers had moved from their original position - why? 7. Save the map I found this made an unbelievable INCREDIBLE difference to frame rate in Surveyor and I could make changes and save without crashing. Whether this is a permanant solution, is yet to be seen. Cheers Gary ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Det hänger i luften... | Byggare Bob | Off-topic | 1 | 2004-11-13 08:41 |
Hänger sej efter 1 minut | Blappe | Trainz - Allmänt om Trainz | 17 | 2003-05-29 18:08 |
MSTS Hänger! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2003-04-07 23:43 |
MSTS hänger sig när den laddar JBJ. | Dson | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 8 | 2002-09-17 15:13 |
MSTS hänger sig när det laddar min route /Zzarr :( | Zzarr | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 43 | 2002-08-16 17:50 |