![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Har provat denna 120 miles (ca 193 km) långa rutt mellan San Diego och Los Angeles, och jag är faktiskt inte särskild imponerad.
Landskapet är väldigt sterilt, vilket i och för sig är en fördel för hög framerate, men det ser stundtals väldigt "obebott" ut. Tågen är dock väldigt välgjorda och spåren likaså (man använder ScaleRail). Man har utvecklat en teknik för att se signalerna på ett längre avstånd, och det fungerar faktiskt. Lite överraskningar finns dock: Man har ett "påhittat" kommunikationsradiosystem på tåget: När det är tid för avgång, så kommer inte den vanliga visselpipan fram och "OK to proceed", utan mer ett helt klämkäckt utlägg, typ : "Conductor to engineer, Amtrak 775, let´s highball (d vs genomföra bromsprov!) San Diego, over..." Dessutom så finns vissa "Detection points" längs linjen där en "röst" talar om man har varmgång i någon hjulaxel. Vid stoppsignaler trycker man på TAB som vanligt, men man har bytt ut "Permission denied", mot en mer utförlig konversation från dispatchern! Vid ankomsten till slutstationen så annonseras dessutomtågets ankomst i högtalarna på stationen "May we have your attention please, the train from San Diego has just arrived" Bortsett från det fattiga landskapet, så är det dock en rutt jag kan rekommendera. Version 1.0 av rutten kostar $34.95 US + $4.95 Priority Shipping och kan beställas på: http://www.facingpoint.com/index.htm Screenshots hittar du här: http://www.facingpoint.com/gallery.htm Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-05-29 klockan 19:11. Anledning: Tillägg till ämnet |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Håller med dig bob, även fasst landskapet stundvis är ganska tomt så är det en, i min mening, väldigt realistisk rutt och det är riktigt häftigt att krypa fram längs stränderna eller fara fram på "mainline" i 90mph.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Följande händer:
Citat: Pacific Surfliner v1.0 Simulator Check or Money Order Instructions Please send your Check or Money Order for $39.90 ($34.95 + $4.95 Shipping & Handling) in U.S. funds to the address below. Allow 3 - 7 business days before receiving your download link. Please be sure to include the following information: Email Address* Name Mailing Address Money Order for $39.90 in U.S. funds *Money orders received without an email address will be returned. Mail to: Facing Point Media 5900 Sepulveda Blvd. Suite 104 Sherman Oaks, CA 91411 Men det tar tid, p g a den stora efterfrågan, och att dom inte hinner skicka CD till alla i tid! |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Enligt 3D-trains forum så har tydligen en upphovsrättslig tvist mellan Facing Point (skaparna av Pacific Surfliner) och 3D-trains (skaparna av ScaleRail och tågsätten) uppstått, då tydligen ScaleRail och det rullande materialet är boven i dramat samt att 3D-trains inte har fått betalt.
Enligt 3D-trains så får vare sig ScaleRail eller de Pacific Surfliner-tågsätt som används i Pacific Surfliner, användas i en kommersiell produkt utan deras tillåtelse. Tydligen så verkar det då bli ett brott mot licensavtalen för att få använda ScaleRail och tågsätten i rutten Pacific Surfliner om 3D-train inte får betalt. 3D-trains kräver att alla CD-skivor skall omarbetas utan 3D-trains innehåll, d vs tågsätten, Scalerail och vissa andra objekt... Läs mera vad Marc J Nelson skrev 11 september här: http://www.3dtrains.com/forums/index...=ST&f=1&t=7703 Och vad Andrew från Facing Point Media skrev 12 september här: http://www.facingpoint.com/forums/in...T&f=36&t=8706& Och ännu så har ett flertal kunder inte erhållit sina CD/DVD-skivor av Pacific Surfliner v1.0, som släpptes i februari och det börjar jäsa ganska så rejält på Facing Points-forumet... Frågan är om de överhuvudtaget kommer få sin produkt på CD, en produkt som de redan beställt och betalat ![]() Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-09-13 klockan 22:36. |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Byggare Bob.
Tack för info. Jag köpte rutten för cirka 2 år sen. Skickade ett e-mail till dom för några månader sen, fick svar på min fråga,att dom skulle skicka cd-skiva med rutten till mig. Men,icke det har kommit någon(censur)CD-skiva. Läser man ovanståendes info förstår varför. Det är Första och Sista Gången jag köper tågrutt som inte är färdig osv.osv. Jäser,ha,Jag kokar av ilska. Lugn,ska ställa mig under iskall dusch(brrrr) för att lugna ner mig.Hehehe Innerligt Tack Hawk,Pierre,Totte,Frankenstein och många andra kända och okända Ruttbyggare,ni ger mig hopp och ro i mitt liv.Tack!!!! Pssst! Plus ni lok och vagnskapare inte att glömma. Mvh. och nattinatti från bengt |
![]() |
![]() |