![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Började så smått på en ny bana i TRS2006 ikväll och gjorde en baseboard med välplanterad skog på ena sidan och sluttande ner till sjö, mm på andra. Kopierade sedan allt så det blev till slut en raksträcka på 18 baseboards, hehe...
Tänkte sedan göra om med lite kurvor här o var samt variera med ömsom vatten och åkermark/bebyggelse på ena sidan. MEN, vid provkörning uppkom ett nytt fenomen jag inte märkt i TRS2004! Det flöt på riktigt bra med jämn FPS men efter varje baseboardskarv så hackade det rejält i nån sekund för att sedan stabilisera sig igen, väldigt irriterande ![]() Det verkade uppkomma efter att hela tåget kommit in på nya bordet vilket är ännu mer skumt tycker jag. Om det vore för att bordets data skulle laddas så skulle det ju komma före... Jag kollade även hårddisklampan och den läste inte alls när detta hände utan allt fanns i minnet... Någon mer som märkt nåt liknande? Kan tillägga att jag la endast in en splinepunkt vid varje bordsände så frågan är om det är den eller själva bytet av baseboard som triggar fenomenet. Väldigt trist eftersom det annars flöt på extremt bra. Hmm, kan det helt enkelt vara så att mitt ATI kort inte gillar TRS ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|