![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Finns det tung trafik på vägarna, typ långtradare, bussar och lastbilar? Om inte, är det svårt att skapa egen trafik? Har beställt TRS 2006 så jag vet inte hur trafiken är där. Ska jag avinstallera TRS2004 innan jag kör det nya? Hälsningar Bengt
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är inga problem med att ha TRS2004 och TRS2006 installerade samtidigt.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Angående trafiken så är det inga tunga fordon på vägarna som standard men det är lätt att ändra.
Lättast i TRS2006 är att använda en egen Region, du kan tex ladda ner min Svenska region här: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10060 Den har några lastbilar plus Volvo 760, 244 mm som trafik samt svensk motorväxel som standard. Jag har dock valt enbart enklare lowpoly modeller för prestandans skull. De flesta "bra" lastbilar kan ha flera tusen polys stycket och hur mycket det påverkar prestandan får man väl testa sig fram. Jag vill dock hellre att tågen skall flyta så bra som möjligt ![]() Om du kollar i det inlägget så har jag även skrivit hur du lätt själv redigerar en egen Region. OBS, enbart till TRS2006! Ett annat alternativ är körbara lastbilar som körs på osynligt spår och funkar då som tåg med lastning osv. Detta är dock lite krångligare att sätta upp och man kan ju inte ha särskilt många igång samtidigt. Sök på DLS "description" fält med ordet drivable så hittar du en del. Du kan se en kombination av körbara lastbilar (yttre filen) samt vanlig trafik ifrån min region (innerfilen) på bilden nedan.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack för tipset.
Jag har jobbat mycket med att på låtsas skapa banan mellan Göteborg och Borås. Inte åkt annat än med bil och därvid inte sett mycket av själva järnvägen så jag har ingen aning om hur det exakt ser ut. Hur som helst. Jag jobbar vidare med den. På sikt skall jag kan dela med mig och låta andra köra, när jag vet hur man laddar upp den på den här saijten eller Aurans Download Station. Hälsningar bengt