![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Nu Är Mitt Ex Av Betaverisionen Av Södra Lidingöbanan igång efter 10 miljoner felmeddelanden om allt möjligt som den inte hittade textures och jag vet inte allt, sen körde jag iväg och det gick bra från Gåshaga Till Infarten Till Larsberg, Sen Kom Fler Felmeddelanden Och Bilden Hängde Sig I Samma Veva, Jag har nu laddat ner rätt verision hoppas jag av Scale Rail Och Installerat den, före det placerade jag lb mappen och trainsmappen i MSTS mappen under MSTS Och MSTS/Routes, Gjorde Jag Fel I Att Flytta mapparna före jag installerade Scale Rail, det stod att man skulle installera Scale Rail före som jag har fattat det.
Mvh Johnny Nilsson OBS! Jag kör aldrig Originalvagnen på Lidingöbanan, den är så svårkörd och svårbromsad, jag kör med X40, Mitt Favorittåg, Det Är Hur Lättkört Och Lättbromsat som helst, T.om En Barnrumpa Som Jag Klarar Det *Skratt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Det spelar ingen roll när du installerar ScaleRail-modellerna i förhållande till när du installerar en rutt.
När du kör installation av texturerna för ScaleRail, hamnar dessa i en egen mapp i ROUTES-foldern. Dessa kopierar du över till din aktuella rutts textur-mapp. Glöm inta att FÖRE du kopierar över texturerna till ruttmappen, köra textur-installation av både Common Textures och ett lämpligt texturval. Är rutten försedd med både Wood och Concrete-spår, måste du installera txturer även för dessa. Vill du vara på säkra sidan, så installerar du alla modeller för det polygonval du gör, samt alla tillhörande texturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tror det är för att man inte installerar alla modeller som det blir fel!? När jag byggde den fanns det inte så många tillval...
Så installera allt som går, så ska det funka! Och ja, rutten använder både Wood och Concrete-spår (så texturerna till båda måste installeras!).
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Var Hittar Jag Dessa Texturer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
En liten detalj bara: Ska det vara Standard Resolution Eller Low Resolution?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du väljer själv från tid till annan vad du vill ha. Valet är helt beroende på dels din dator, hur bra den klarar polygonrika spår och dels vad du själv vill ha.
Man kan också resonera så här att om jag vill ta jättesnygga screenshots, så lägger jag på hög-poly-varianten och struntar i om det går lite tyngre för datorn... Om jag sen vill köra kul aktiviteter, med 20 tåg i samma scen, så lägger jag på låg-polygonversionen istället... Bara köra installationen för den variant du för tillfället vill ha, inget annat. Rutter berörs inte alls av ditt val. Notera alltså att polygon-valet har INTE med rutt att göra, det har enbart med DIN INSTALLATION att göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
För Alla Tips jag fick Dom var givande, till slut kom jag igång och huj vad det är kul och intressant, det är mkt bättre än Djurgårdslinjen I Beta utan hållplatser, här finns ju både hållplatser, äkta spårvagnar som rullar på lidingöbanan och realistiska dörröppningar och mycket välgjord miljö, den är 100% häftigt värre!!! Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Trevligt Johnny att du kom igång och jättebra att du säger till att det gick vägen till slut. Inte alltid lätt att förklara, pedagogik-lektionerna missade man nog i skolan...
![]() Jag har efter inspiritation från dig och andra som haft bekymmer med ScaleRail-installationen uppdaterat ScaleRail FAQ, så den beskriver själva installations-förfarandet också, tror inte det framgick tydligt tidigare. Har även lagt till en sektion hur man kan göra för att snabbt kunna byta mellan olika polygonversioner. Varning bara för den operationen, du bör vara van vid filhantering om du ska använda dig av den metoden. |
![]() |
![]() |