![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Hej jag vill göra en slags "spline"...
Men jag får inte till det på rätt sätt... Jag vet inte vad som ska innehålla i den filen som jag har ringat in på bilden? ??
Senast redigerad av Fredrik den 2007-07-11 klockan 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag väcker denna tråd eftersom jag behöver hjälp med att göra splines...
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
.im-filen är själva 3D-filen som du skapat i gmax och sedan exporterat till im-formatet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag vet att det är det men vad är det som ska inneålla i den filen...
Om jag tillexempel gör en platform... ska du vara alla delar jag har i start mitt och end filerna exempelvis lr ska det vara hela splinen... så den ska se ut i trainz
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej
Jag har aldrig gjort någon spline men har för mig att det var nåt sånt här: - Im-filen i översta katalogen är den som repeteras. - Im-filen i underkatalog(er) är de som skall vara ändar. Så optional im-filer behövs inte alltid. Sen TROR jag egentligen inte att katalogstrukturen är så noga längre utan det viktiga är att allt anges korrekt med rätt sökvägar i config.txt. Kan du inte öppna någon lämplig spline och kolla hur det ser ut? Det är ofta enklare att se då än att läsa i CCG.
![]() |
#6 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag har läst CCG och där hittar jag en text där det står att den filen jag har ringat in ska vara en slags lista men jag fattar åndå noll...
Jag kollade på STW´s platformar och deras fil var uppbyggd genom en fil som har namnet defualt... den som jag har ringat in och ... så fanns det tre mappan en utav mapparna var namngivna start , en var mitt och en var end... Så var de inte exakt namngivna men exempelvis... EDIT: en lista ska det inte vara om jag fattat rätt...
Senast redigerad av Affe den 2007-07-11 klockan 18:45. |
![]() |
![]() |