Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-24, 09:31   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Question Splines i nya Trainz 2009-2010

Hej

Jag undrar om någon har rekommendationer för vettiga staket att sätta utefter banan som bygger på nya tekniken stitched mesh och som har LOD i sig som splines?

Orsaken att jag frågar är att jag har upptäckt att kombinationen gamla splines objekt (utan lod mm) och Trainz nya längre uppritningsavstånd är rena rama döden för FPS:en. Jag hade t.ex. en telegraf lina med 8 trådar som ingår i Trainz men som är av gamla typen bredvid min bana och fick då ungefär 40 fps.

Sen bytte jag ut denna emot den telegraftråd som går längs med rutten i Axel-Drexel banan som medföljer TS2010 och som är av stiched mesh typ tror jag (den har iaf LOD) och då fick jag ungefär 60 fps!

En ofantlig förbättring mao. Nu försöker jag byta ut staketet som jag har längs banan på vissa ställen samt även längs vissa fält. Jag är därför ute efter ett enkelt trådstaket med några tråda, 3-4 stycken, som är av ny typ och alltså stödjer LOD mm. Har ni några tips på snygga sådana?
Den jag hittat hittils såg inte bra ut och ledde inte heller till någon direkt förbättring av fps:en.

Ja, jag har blivit besatt av fps.....
Underligt nog tycks träd som är gjorda kompatibla för TS2009 eller 2010 inte påverka fps:en så mycket har jag upptäckt - däremot tycker jag att JVCs gräs verkar vara en fps dödare även när det är gjort för TS2009/2010 - vad har ni för erfarenheter?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16.