![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar hur man ändrar startpunkten i Re. Som det är nu så startar rutten mitt i när man starta upp rutten. Jag skulle vilja ha det så att den startar upp vid ruttens början. Tex om man bygger en rutt som har ortnamn A-B-C och rutten startar som nu vid station B så skulle jag vilja ändra så att den startar vid antingen A eller C, dvs vid någon av ändstationerna. Har läst om detta någonstans men jag minns ej vart... MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det gör du i Route Geometry Extractor. Öppna rutten, ladda in quad-tree, högerklicka på den tile du vill att RE ska starta med och välj 'Route editor start tile'.
Har för mig att man måste starta om Editors and tools för att ändringen ska slå igenom. Mvh Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ett annat sätt som man kan göra, så slipper man dra igång RGE, är att editera ruttens *.trk -fil, leta reda på raden "RouteStart (-xxxx ccccc -nnn.nnn nnn.nnn)". ändra tile-nummrena til den nya tilestarten. Brukar inte röra de andra koordinaterna, de är för den exakta positioneringen. Huvudsaken man kommer til rätt tile.
|
![]() |
![]() |