Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-03, 22:02   #1
magnus_y1
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Thumbs down Va nu då........

När jag skall avsluta Route Editorn händer följane. Efter den vanliga frågan om man vill spara kommer denna ruta upp. Vilken s eller sd fil som kommer upp i textfältet varierar. Att något är fel med rutten har jag kunnat utesluta genom att öppna andra rutter i editorn och lagt till ett objekt för att sedan avsluta. Samma ruta kommer upp dock med annan s eller sd fil. Är det någon som har erfarenhet av detta fenomen eller har jag det tvivelaktiga nöjet att blåsa om MSTS framför mig.....

Mvh Magnus
Bifogade bilder

magnus_y1 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-05-03, 23:04   #2
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Det händer mig ibland. orsaken kan vara att ramminnet var full och växlingfilen inte hinner läsa av så missar datorn s. och sd. filer.
Om du startar om datorn och öppnar RE igen så funkar det igen. Vad har du för ramminne?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-03, 23:37   #3
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej
Klicka alltid på "NEJ", när detta händer.

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 17:48   #4
magnus_y1
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Totte; Tack för hjälpen då vet jag. Ramminne, alldeles för lite men du stoppar tyvärr inte bara in lite extra minne i en bärbar dator....... och som studen är det inte bara att skaffa en annan....

Hawk; Går det bra att fortsätta bygga på rutten efter omstart om man trycker nej eller skall man lägga tillbaka en backup?

/Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 22:12   #5
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

"Hawk; Går det bra att fortsätta bygga på rutten efter omstart om man trycker nej eller skall man lägga tillbaka en backup?

/Magnus"

Hej
Du behöver inte lägga in nån backupp, bara forsätta som vanligt, efter omstart av RE.

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.