![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
När jag skall avsluta Route Editorn händer följane. Efter den vanliga frågan om man vill spara kommer denna ruta upp. Vilken s eller sd fil som kommer upp i textfältet varierar. Att något är fel med rutten har jag kunnat utesluta genom att öppna andra rutter i editorn och lagt till ett objekt för att sedan avsluta. Samma ruta kommer upp dock med annan s eller sd fil. Är det någon som har erfarenhet av detta fenomen eller har jag det tvivelaktiga nöjet att blåsa om MSTS framför mig.....
Mvh Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det händer mig ibland. orsaken kan vara att ramminnet var full och växlingfilen inte hinner läsa av så missar datorn s. och sd. filer.
Om du startar om datorn och öppnar RE igen så funkar det igen. Vad har du för ramminne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Klicka alltid på "NEJ", när detta händer.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Totte; Tack för hjälpen då vet jag. Ramminne, alldeles för lite men du stoppar tyvärr inte bara in lite extra minne i en bärbar dator....... och som studen är det inte bara att skaffa en annan....
Hawk; Går det bra att fortsätta bygga på rutten efter omstart om man trycker nej eller skall man lägga tillbaka en backup? /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
"Hawk; Går det bra att fortsätta bygga på rutten efter omstart om man trycker nej eller skall man lägga tillbaka en backup?
/Magnus" Hej ![]() Du behöver inte lägga in nån backupp, bara forsätta som vanligt, efter omstart av RE.