Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-30, 00:34   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Question Uppgradering till PC

Hej!

Jag undrar om det finns någon som känner till var man kan köpa ett sådant här paket?

Jag vill handla så billigt som möjligt eftersom min ekonomi inte är sådär jättestrålande

Det jag behöver är minne, processor, moderkort och en låda....Resten av prylarna har jag.

Finns ett paket på www.komplett.se för 1395:-, men då är frågan, är det något att satsa på för framtida bruk eller skall man handla något annat?

Jag har 2000:- att spendera till en början, sen får man köpa till mer minne framförallt.

Jag ställer frågan här eftersom det finns säkert en hel del kunniga inom detta området på detta forum. Gå till en butik och fråga, ja, då är ju allting bra enl deras tycke eftersom de vill sälja vad de kan...Jag känner förstås själv till en hel del om detta men det kan ju alltid vara bra att höra vad andra tycker

MVH Kenneth
Gammal 2006-08-30, 02:06   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Knebert!

Köp gärna ett uppgraderingspaket från Komplett (bra affär att ha och göra med!), men köp inte ett paket med Celeron processor. Jag gjorde det en gång (med tanken att senare byta ut processorn) och blev ruskigt besviken. Skitprocessor=inget för spel!!!!

Om du kan tänka dig runt 2000, så lägg på 300 spänn och köp detta paket: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302020

EDIT: Såg nu att moderkortet i detta paket har PCI-express port. Du vill säkert ha AGP för att slippa byta grafikkort också!? Jag skujlle nog ändå satsat på detta paket och köpt nytt grafikkort månaden efter.

Senast redigerad av Pierre den 2006-08-30 klockan 02:26.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-30, 12:16   #3
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Jo jag skulle nog kunna köpa ett annat paket om inte min budget hade varit som jag skrev 2000:-, detta är vad jag kan undvara....

Spel och spel....De enda "spel" som jag kör är just MSTS och Championchip Manager (textbaserat fotbollsspel) så det borde funka bra med den prollen ändå..

Jag har ett annat ställe att kolla på ochså, se vad de kan göra på priset på en AMD....

MVH Kenneth
Gammal 2006-08-30, 15:02   #4
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Jag har också köpt uppgraderingspaket från Komplett för ca 2 år sedan, en jättebra butik att ha att göra med, är mer än nöjd.

Hälsar
Bengt
Gammal 2006-08-30, 15:36   #5
andelind
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Jag kan ge ett tips till: http://www.bantorgetdata.com/
Dom har bra priser och det jag har haft att göra med dom så har det fungerat bra
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-30, 15:54   #6
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Testade o plocka ihop ett paket med riktig cpu istället för den Celeron du hade på förslag inledningsvis... Håller nog med Pierre, en Celeron kanske inte är den första proppen man tänker på för MSTS...

Hade följande krav på ihop-plocket:
  • Så billigt det går, men ändå en bra rigg att bygga vidare på
  • AGP-buss, så att grafikkortsinvesteringen kan göras senare
  • Minimalt med minne, hu, 256MB är lite... Men, det är ju lätt att komplettera med mer senare när så är möjligt...
Tillkommer ju frakt såklart, men du är fortfarande i samma härad iallafall som ditt ursprungsförslag, men med en betydligt mer kraftfull och långt uppgraderingsbar processor.

Alternativt kan man kanske snegla på begagnat, borde finns bra tillgång på 939-delar nu, tycker jag.. fast, folk vil ju ofta ha både guld o gröna skogar förståss för gamla grejjer... svårt det där, att inse att det dyra kortet man köpte för bara ett år sen, inte är värt mer än en bråkdel idag...

Bara som en vinkling på det hela... Lycka till med ditt val, vad det än må bli..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg knbert.jpg (65.7 KB, 117 visningar)

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.