![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
En kort undring: Vilket program kan spara i Targa-format? Har testat med Paint Shop Pro men det vill inte som jag vill... MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag använder photoshop elements och det funkar fin fint.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ok, nu har jag fått filen som .tga... Hur sparar jag den nu genom aceit? Vilka inställningar skall man ha? Ser helknäppt ut när man sparar....
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
är det alltså frågan om att tillverka .ace-filer?
isåf sparar du texturen som 24-bits bmp, sen e de bara låta aceIt göra jobbet |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nej, hur man gör ace-filer det vet jag. Men när jag gör marktexturer så ser det för j....t ut! Jag vet inte hur man fixar detta. Kanske någon som vet hur man gör och som kan förklara detta? Tex när jag tar road.ace och skall fixa till en annan med denna texturen så ser det hemskt ut....Jag vill ha samma färger som jag hade från början, det blir det inte. Det ser kanonbra ut i TGA-tool men sen när texturen kommer på plats i RE så ser det knäppt ut, precis som den ändrar sej när man kommer ut i RE. MVH Kenneth
![]() |