![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Tja , jag skulle bytta skal på min dator o min pappa sa att det skulle vara lätt, men nu så står det bara "no signal" på skärmen när man startar den , vi testade med " reset cmos" men det funkade inte, jag vet inte vad jag ska göra nu då jag ej har råd att vända mig till en dator klinik nu...
någon som har några råd som jag kan försöka med får gärna höra av sig till mig... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
No signal bör innebära att skärmen inte har någon kontakt med burken. Kolla anslutningarna om de inte är skadade. Kolla då även kontakterna, om de är tillräckligt defekta kan det innebära att hela anslutningen fördärvas.
![]() |
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Ja, felet är ju säkerligen att grafikkortet inte skickar någon signal till skärmen, och sannolikt är det spänningslöst i vga/dvi-uttaget på grafikkortet, varför felet torde ligga i grafikkortet eller hur det är anslutet.
Har du ström till grafikkortet? Du har inte glömt någon kabel? Men det kan ju vara precis vad som helst...
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
det är inte grafik kortet eller anslutningarna, vi har testat med båda portarna för skärmen o testat utan miott nvidia geforce 7 kort, men ingen bild, alla fläktar går i gång i datorn, det gör cd-läsaren med, men det kommer ingen bil till skärmen mer än " no signal"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Håller med Rojje där och kan även fråga om ni kollat om ngn kabel är glapp eller så? Ibland kan ju felen ligga i kablarna, antingen glapp, eller ngn ledare i kabeln som är trasig.
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
vi testade med en annan kabel mellan skärmen och dator, fortfarande " no signal" detta gjorde vi redan i går kväll
![]() |
![]() |
![]() |