![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
På en befintlig bana sätter jag upp portaler i ändarna. Jag kan då få flera olika tåg att per automatik gå från den ena änden till den andra. Problemet är lasten. Även om jag utgår ifrån ett fullastat tåg så är det tomt när det kommer ut ur portalen.
Finns det någon portal som släpper igenom lasten eller finns det någon annan smidig lösning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Ändra lite i inställningarna bara så
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Läste om din fråga igen. Ser att leoj svarat på den
![]() ![]()
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2010-12-10 klockan 12:44. Anledning: Missuppfattning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja jag vet att det går att få tåg lastade i retur. Men skapa nya synes mig inte lika lätt.
Det är så här jag löst det tidigare. Sätt upp en massa spår med färdiggjorda tåg på en bit utanför banan. Låt tågen starta med jämna mellanrum och köra in i en portal för att komma ut på banan via en annan portal. Men jag skulle vilja komma bort från det här och låta portalens slumpgenerator avgöra vilket fullastat tåg som stod på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det var ju inte din fråga? :P
Nu får du faktiskt förklara vad du menar, för jag hänger inte riktigt med ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tänk dig att du gör en bana som går från A till B. I varje ända så sätter jag upp portaler. Oftast en för tåg som skall in på banan och en för tåg som kör ut från banan.
I surveyor "Add Trains" fliken sätter jag ihop en samling lastade olika tåg. Sedan tar jag i potalen och väljer "existing saved consist". Men när tågen sedan kommer ut från portalen är de alltid olastade. Jag vill ha tågen lastade men den last jag väljer. Det du visar är ej nya tåg utan bara tåg som kört in i en portal och per automatik skickas ut i en annan portal som du valt. Här en bild från portalen jag använder. Portal.jpg Senast redigerad av CGD den 2010-12-11 klockan 18:05. |
![]() |
![]() |