![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Verkar ju nu som att TRS2006 skall släppas i augusti. Eller det ryktas så...
http://www.gameswarehouse.com.au/lon...p?gameid=11258 http://www.gpstore.co.nz/Games/1472288.html Det är visserligen siter i Australien så det tar väl lite längre tid innan spelet finns här. Då undrar jag om någon vet om det kommer säljas en svensk utgåva eller om det är bättre att köpa direkt ifrån Auran? Har inte sett någon info alls om lokala varianter. Sen hoppas jag att det inte bara är en expansion förpackad och prissatt som ett helt nytt spel... Ny content manager kan ju dock bli trevligt. Det är ju ovanligt tyst ifrån Auran för att vara så nära release. Andra spelföretag hade överröst oss med bilder, filmer och previews typ ett år innan ![]()
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Ännu mer fundersam blir man när man klickar på länk nummer 2 och det står:
"Requires the original Transport Giant to play." under System Requirements. ![]() Vad gäller köp ifrån Auran eller vänta tills det släpps i Sverige så har jag köpt de senaste versionerna (UTC och TRS2004) direkt ifrån Auran utan några som helst problem. Jag kommer även att beställa TRS2006 ifrån Auran när det släpps. mvh .... Mats
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Dom länkarna går till två återförsäljare i Australien resp Nya Zealand. Ska du köpa utomlands så köp DIREKT från Auran. Det kommer information från dom om pris och annat när dom anser sig klara. Om det inte här någon större helg så tar det runt 4 - 5 dagar innan du har ett paket i brevlådan.
Att Auran själva håller en låg profil beror på att man som bäst jobbar (nästan dag och natt) med finslipningar och dessutom ofta låter produkten tala för sig själva och inte har några dyra reklamkillar anställda. Sedan kommer Nordic Softsales att att sälja både direkt och via spelbutiker och varuhus som planerna ser ut nu och om du köper direkt från dom så kommer en del av slantarna att gå till det samarbete som dom har med Svenska 3D-Tåg om att vara med på mässor och annat för att sprida TRS ännu bättre i Sverige. Sverige ligger mycket högt på listan över sålda TRS per innevånare mycket tack vara Nordic Softsales arbete och det jobb som ett antal svenska användare gjort Det är Nordic Softsales som har finansierat utgivningen av "Svenska Tåg" add ons och vill du se fler sådana så rekommenderar jag att du "handlar svenskt". /Kenny
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2005-07-08 klockan 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det var just info OM det kommer en svensk utgåva jag var ute efter och det verkar som jag fick det nu
![]() Naturligtvis köper jag helst i sverige men måste man vänta i månader innan den kommer ut här så blir det nog ifrån Auran. En annan sak jag funderat på är om patcher kommer ut direkt till den builden eller om man även får vänta längre på det. Sen undrar man ju om man missar något svenskt innehåll genom att köpa via Auran men det finns kanske på DLS då. Observera att mitt Trainzäventyr startade med TRS2004 sp2 så vad som hänt vid tidigare släpp vet jag inte.
![]() |
#5 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
För närvarande finns det inga planer på att göra en svensk version av TRS2006 om du med det menar att översätta texter i spelet till svenska. Vi provade att översätta UTC till svenska men då många då fick problem med att jag kallat surveyor för "Rallare" och då inte kunde få hjälp från Auran så bestämmde vi oss för att inte översätta mer än handboken till TRS2004. Jag tror att NS kommer att ha TRS2006 att sälja innan den finns i resten av europa
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2005-07-08 klockan 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Tack för infon! ![]()
![]() |