![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
...är en rutt som bl a finns på www.train-sim.com
men ett varningens ord, rutten funkar inte, då spårdatabasen inte är helt färdig. Frågan är bara varför??? I AE så uppstår problemet "can't load track database", och i spelet så dyker inte ens rutten upp! Jag har mailat ruttbyggaren och påpekat problemet, så att han kanske släpper en ny version av rutten. |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hei
Drammen-Kongsberg krever Xtracks og NewRoads. Dersom du har dette skal ruten fungere bra. Lykke til! Mvh HAIr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Var inga problem att få den rutten att fungera. Ladda hem tåget också!
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Skumt, har X-tracks version 3.15 installerad och newroads oxå. Får väl göra en ominstallation av MSTS och se om det fungerar. Men det stod INGEt om vare sig X-tracks eller NewRoads i ReadMe-filen
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej igen!
Enligt mrmike i denna tråd: http://forums.flightsim.com/ts/dcboa...ng_type=search så ska inte varken xtracks eller new roads behövas. Han säger att han körde rutten utan problem med orginal Global! I den tråden står också hur du ska göra med tåget. Det blir nämligen varesig namn på tågmappen eller en con-fil, när man zippar upp det... Som jag sa tidigare så har jag kört rutten utan problem. Jag följde råden ovan, om hur tåget skall installeras och hade min "Global_all" mapp installerad. Min "Global_all" mapp innehåller: Xtracks, UK FineScale, CYKTRCK2, Scale Rail och New Roads. Så med den istället för org. Global, så kan jag köra det mesta (och jag har självklart en kopia av orginalet också!).
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Men i samma diskussion längre ner i diskussionen, så talas det om att döpa om vissa filer då bokstaven Ø spökar, och då anser jag att rutten borde ha omarbetats och inte släppts på train-sim.com, utom möjligen då som en betaversion.
Undrar hur pass nogrann man är på train-sim.com att testa rutterna i sin helhet innan de släpps, förutom viruskontroll och att de packar upp som de ska? För det är frustrerande att ladda ner en rutt med 29,3 kB/s i snitt och sedan få överge den bara för att den inte är gjord enligt REs gängse regler! "Det blir nämligen varesig namn på tågmappen eller en con-fil, när man zippar upp det..." Bara en sån sak som att tågets mappar inte får några namn tyder ju på dålig kunskap i hur man packar ner en fil! Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-08-14 klockan 13:30. |
![]() |