![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Korvtiger har gjort en manual hur man hanterar texture-replacement på STL-material. På sid 4 beskrivs den teknik jag använt för Da STL.(bifogas). Tilläggen i Da config.txt är följande: norrlandsplog_0 { mesh "sj_da_body/norrlandsplog.im" auto-create 0 att "a.groundzero" att-parent "default" effects { textures_dl { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } norrlandsplog_1 { mesh "sj_da_body/norrlandsplog.im" auto-create 0 att "a.groundzero_rev" att-parent "default" effects { textures_dr { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } plogar_0 { mesh "sj_da_body/plog.im" auto-create 0 att "a.groundzero" att-parent "default" effects { textures_dt { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } plogar_1 { mesh "sj_da_body/plog.im" auto-create 0 att "a.groundzero_rev" att-parent "default" effects { textures_e1 { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } gallerplog_0 { mesh "sj_da_body/gallerplog.im" auto-create 0 att "a.groundzero" att-parent "default" effects { textures_ga { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } gallerplog_1 { mesh "sj_da_body/gallerplog.im" auto-create 0 att "a.groundzero_rev" att-parent "default" effects { textures_gb { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } a_brygga { mesh "sj_da_body/brygga.im" anim "sj_da_body/brygga.kin" auto-create 1 att "a.groundzero" att-parent "default" effects { textures_ba { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } b_brygga { mesh "sj_da_body/brygga.im" anim "sj_da_body/brygga.kin" auto-create 1 att "a.groundzero_rev" att-parent "default" effects { textures_bb { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } . . . . . a_torkare_0 { mesh "sj_da_body/torkare.im" anim "sj_da_body/torkare.kin" auto-create 1 att "a.groundzero" att-parent "default" animation-loop-speed 0 effects { textures_e2 { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } } b_torkare_0 { mesh "sj_da_body/torkare.im" anim "sj_da_body/torkare.kin" auto-create 1 att "a.groundzero_rev" att-parent "default" animation-loop-speed 0 effects { textures_e3 { kind "texture-replacement" texture "body_da.texture" } } }
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|