Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-07, 18:52   #13
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Svårt att veta vad som går snett. Får du några felmeddelanden eller varningar om du kör commit på asseten? Det kan dyka upp både i den rutan som öppnas när man kör commit, samt ifall asseten markeras som faulty när den committat färdigt, om du högerklickar och väljer show errors and warnings.

Prova annars att följa turtorialen som jag länkar till i post #4 i denna tråd. Där finns det ju en blender-fil och config m.m. som du kan öva på först. Sedan när du fått in den klossen i spelet så kan du bara öppna assetens mapp, göra en kopia på mappen, öppna den kopierade mappens configfil och ändra kuiden och därefter lägga till din mesh i den mappen och ändra namn och dylikt så borde configen ha alla grejer som behövs i alla fall. Sedan drar man bara mappen in i Content Manager så ska den instsllera sig precis som en CDP-fil.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009