![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Accelerationen är nu satt så att tåget gör 0-90 km/h på c:a 30 skunder på körläge 8. Tidigare var det c:a 35 sekunder. Skillnaden ligger på slutet av accelerationskurvan vlket gör att den blir flack mycket senare och påtagligare. Topphastigheten är fortfarande c:a 105 km/h på plant rakspår.
Under provkörningar på Tub3 med vagn 2001 innan den sattes i trafik ska den har varit uppe i runt 120 km/h. Nu lär vagnarna vara begränsade av signalsystemet till strax under 70 km/h på Tub 1 (som har Siemens signalsystem LZB) och 78 km/h genom fordonsdatorn på Tub 2 och 3 (som har US&S gamla reläsignalsystem). Rätta mig gärna om jag har fel på den här punkten. //Lars S |
![]() |
![]() |