|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-11-17, 15:32 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Vet någon något om nya Gmax 1.2 ännu?
Ohoj där!
Är det någon som kollat på nya Gmax 1.2 ? När man skall exportera så är det inte som i versionen före. Det finns bara ett filformat att välja på, förutom All fil, föstårs. Fast det funkar inte alls. Farmat im finns inte. Såvida jag inte gör något fel. Vad det gäller Materialeditorn...ja. Den med de tre bollarna. Den är ju lätt att handskas med när man väl kommer på hur man skall göra. Det var ju bara att dra bilden till den yta man vill måla. Fast det här med att är en hel vetenskap bara det, förstår jag. Har försökt att få in det där enkla huset Trainz fast inte lyckats ännu. Vet inte hur jag skall få in den riktiga Texturen som fanns med till videon om hur man exporterar. Alla filer läses inte in i mappen med bilder som jag har. Bara en del av dem. Fast det verkar som om det inte har någon betydelse om vad för format bilderna är sparade i. Det som syns i editor kan vara både bmp/jpg. Så här såg Config.txt ut. KUID <kuid:78090:1001> region Sweden type house asset-filename min_låda username Min Låda Vet inte om det är fel. Skulla vara kul om jag kunde få in det där huset i Trainz så jag vet att jag gör rätt. Hälsn. KAH KAH |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Min pivot försvunnen från Gmax | LokKalle | 3D-design - Trainz | 3 | 2005-08-17 20:04 |
Programmera till någon av tågsimulatorerna... | axelsonic | Allmänt om tågsimulatorer | 5 | 2004-09-15 14:44 |
Har någon här provat tågsimulatorn Railsim? | Rogge | Off-topic | 2 | 2003-01-05 23:28 |
Finns det någon svensk turitoal till Gmax?? | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2002-10-22 19:55 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 02:33 |