![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Då ska vi se.. jag är en sådandär mupp som samlar på mig typ många pdf filer i mina dagar, för att de står roliga saker i dom som man skulle kunan utveckla till 3d objekt..
I dessa finns de då massvis med information.. Jag har hittat en pdf om just karftledningar, som jag delar med mig lite utav.. där står följande om MINSTA höjd för fasledare i friledning: mellan >1 och ≤ 55 kV höjd i område med detaljplan: 7 höjd i område utan detaljplan: 6 > 55kV höjd i område med detaljplan: 7 + s höjd i område utan detaljplan: 6 + s s är ett spänningstillgägg enl detta: Icke direktjordat: >77kV = 0,2m Direktjordat: >132kV = 0,4m >220kV = 0,8m >380kV = 1,7m Jag kommer utgå från Benkegbgs bilder. Den ledning i bild 1 verkar det vara för kort avstånd mellan stolparna, det ser ut att vara typ 30m, borde vara det dubbla typ, om inte mer ledning 2 så kommer ledningen hänga ner mer än 6m genom att stolpens höjd är på 6 m