Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-07, 00:37   #9
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gubben50 Visa inlägg
Hej! Måste det va 32bit texturer för att det ska fungera i 3dma och sen railwork.
Normalt behöver den inte vara 32bit det är dock beroende på om du ska transparens eller någon annan effekt som tex spegling(specular) i alphakanalen så behöver den sparas som 32bit. För att du ska få exporten att fungera så ska alla material på modellen vara kuju material där du i sin tur väljer den typ av effekt du vill ha på materialet(val av shadertyp) och lägger till textur/texturer som måste vara sparade i .ace format.

Vet att du kämpar med engelskan men http://the-art-of-rws.blogspot.com/s...nd%20Materials har en hel drös med info om olika typer av material och inställningar som kan vara en liten guide på vägen
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009