![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Här kommer leveransfoton, tagna vid provkörningar utanför Dejerud
Först kommer Pass30_59 i sent 50-talsutförande med destskyltar i plåt, inga SJ-emblem (emaljbokstäverna togs bort utan att ersättas förrän senare) ![]() Sittvagn Ao15b ![]() Sittvagn ABo7b ![]() Sittvagn ABo11b ![]() Sittvagn med kaféavdelning Bo8cm ![]() Sittvagn B010a ![]() Restaurangvagn Ro3a ![]() Sovvagn WLABo4u ![]() och en WLABo4u där man sover gott i de flesta kupéerna Sen kommer samma vagnar (och några till) i Pass30_69, sent 60-talsutförande, destskyltar i dörrarna, gula SJ-emblem (fast man var lite sparsam med dem, många vagnar hade inte såna alls) ![]() A5, nu med nytt littera och SJ-emblem ![]() RB3, "Texasvagnen" ombyggd för självservering från RB011 (som jag inte vet hur de såg ut). Ja, man hade klippt kanterna av emblemen! ![]() Sovvagn WL12 från korridorsidan ![]() Och slutligen S3 2904, H.M. Konungens vagn, lite tjock om magen kanske, korgen på denna är 2870 mm, de andra är 3134 mm i verkligheten. Återstår lite ljusfixning på RB3:an, sen rullar det ut. Skulle vilja ha reda på hur normalplanerna för tågsammansättningar såg ut på den tiden för att göra ett par någorlunda autentiska consists. /Lars B ![]() Edited by - LarryB on 27 January 2003 08:27:25 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
VPJ Vätterby - Pålsjö järnväg | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-03-21 22:54 |
Dala Ockelbo Norrsundets Järnväg | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 7 | 2002-10-05 03:46 |