![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Mycket bra bana och ett sort arbete nerlagt på den, därför förtjänar banan detaljsynpunkter.
Viktigast: Som påpekat har du byggt för platt. Skåne, för att inte tala om Småland, är till största delen kuperat landskap, oftast starkt kuperat. En petitessanmärkning men rätt viktigt. Växelklumpana skall placeras så här; Gul sida uppåt = huvudspår. Röd sida uppåt: Bispår. Om du avser att namnge växlarna så glöm inte att lägga dom udda och jämnt d v s medväxlar söderifrån 1, 3 ,5 etc (ex stationssignatur blanktecken vx1). Medväxlar norrifrån 2, 4, 6. Upptäckte en tysk semafor. Det gick en rysning genom mig. Du kanske har missat Korvtigers Svenskt säkerhetspaket - en guldgruva för byggare. Om du kuperar landskapet drabbas du av påtvingade skärningar. Lägg inga signaler i dem. Lycka till i fortsättning - och glöm inte att använda Forum. Än en gång; bra jobb du gjort, Kjellthd. Nisse |
![]() |
![]() |