![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Loket A 1011(Atlantic) har fått samma nya egenskaper som S, S1 och G loken:
1.EngineConfig där loket kan dra ett 600-700 tons tåg på PLAN bana i omkr 30 km/t. Mätningarna utförda under CABMode körning. SJ krävde att loket skulle kunna dra ett 400 ton tungt tåg i 90 km/t på plan bana och 35 km/t i 8 promilles stigning. Under provkörning av A 1000 kom man upp i 137,5 km/t. I och med engine ändringar måste ni från och med nu ge akt på vatten nivån i pannan när ni kör i CAB MODE Glöm därför INTE I tangenten för att fylla på vatten och O tangenten för att stänga av. Alternativ: I hytten aktiveras injektorn. Detta senare ger snabbare utslag. Glöm heller inte att skyffla in kol. Ge också akt på trycket i ånglådan (Steam chest). Lek då med fyllningsgraden. 2.Röken har också ändrats 3.Liksom hytten vars 2 manometervisare för ångtryck nu ger mycket bättre precision. 4.Lokets panna om texturerad. 5.Tender plogar lok: http://www.mediafire.com/download/b7...2013_12_01.rar Tender: http://www.mediafire.com/download/75...2013_12_01.rar OBS!! Samma hytt som under download inlägget "Uppd. hytter till G tenderlok, S och S1 tanklok " tenderlok hytten: http://www.mediafire.com/?at6zc251udfd7iq |
![]() |
![]() |
Taggar |
ånglok |
|
|