![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Blender kan importera 3ds-filer och exportera till Trainz. (Dock vet jag ej om man måste köra någon gammal 2.5x-version, men det borde fungera i senaste versionen också.) Där finns även verktyg för att automatiskt banta bort polygoner, vet ej om de ger så bra resultat på sådanahära modeller, men det är kanske värt ett test. 35000 polygoner är väldigt mycket med tanke på detaljnivån, man borde kunna få ned det till åtminstone 10000 utan att det syns någon skillnad och säkert ett par tusen till utan att ta förlora för mycket detaljer.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |