Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-17, 21:18   #16
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Blender kan importera 3ds-filer och exportera till Trainz. (Dock vet jag ej om man måste köra någon gammal 2.5x-version, men det borde fungera i senaste versionen också.) Där finns även verktyg för att automatiskt banta bort polygoner, vet ej om de ger så bra resultat på sådanahära modeller, men det är kanske värt ett test. 35000 polygoner är väldigt mycket med tanke på detaljnivån, man borde kunna få ned det till åtminstone 10000 utan att det syns någon skillnad och säkert ett par tusen till utan att ta förlora för mycket detaljer.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009