![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja, man skall smida medans järnet är varmt så går det fortare ;-}
Två bilder som visar krancylindern med vevstake och kugghjul samt det stora "svänghjulet" som drevs via en kraftig kättning från ett mindre hjul som drevs av huvudcylindern i vagnen. Den röda klumpen i änden på skoparmen är en motvikt och samtidigt ett stopp som förhindrade att hela skopan föll ner framåt. När hela Q8 skulle transporteras till en nu arbetsplats demonterades skopa och kranarm och lastades på en egen vagn. Bakre kolhus och stödben fälldes in. De två ekipagen kopplades sist i ett tåg EDIT: Snodde ihop en panna från gamla mesher:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-02-22 klockan 18:13. Anledning: panna på plats |
![]() |
![]() |