![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#18 | ||
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]() Citat:
fps = bilder per sekund, dvs hur snabbt 3D-världen uppdateras. NDA = Ett avtal man ofta har med en spelutvecklare som kräver att man inte avslöjar något publikt om det som håller på att utvecklas. drool mop = dräggelmopp. Begreppet myntades på Aurans forum då läckra bilder av tåg och Trainz visades där. ![]() Citat:
Ang bumpmaps så drar det naturligtvis framerate eftersom det är ytterligare beräkningar som 3D-motorn måste göra. Fördelen är att det är mycket snabbare än om man skulle gjort samma skrovlighet, nitar mm i äkta 3D. Utan att bryta NDA kan jag nog säga att stödet för bumpmaps i Gmax beror på Discreet. Det verkar inte vara ett tekniskt problem utan ett juridiskt. Vidare så är dom inte helt lätta att få till, men det blir otroligt snyggt[^][ ![]() /Mats ![]() |
||
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Displacement maps | Barman | Landskapsdesign - Trainz | 3 | 2003-07-17 09:37 |
Avinstalera Tåg & Maps efter SP# | toren | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2002-08-08 11:46 |
Landskaps Design Merging Maps | ghostwalker | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2002-04-12 13:01 |