![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Member
Reg.datum: Feb 2003
Ort: , , .
Inlägg: 46
|
![]()
vr98olli undrar: "Jag undrar om ni kommer göra några större stationer som Nässjö och i vilken detaljnivå blir i såfall städer, inte alltför hög eller så datorerna orkar!?"
Som sagts så kommer vi lägga krutet på spårnära föremål. På en större station kommer spåren, växlar, övergångar, plattformar, samtliga signaler och tavlor vara viktiga delar. Stationshus och andra byggnader runt omkring byggs i mån av tid. Vi kommer nog i första hand använda oss av generiska objekt, dvs inte specifika för ex. Nässjö. Eftersom SST simulatorn inte heller är en färdig produkt med ett visst antal medföljande banor så är det också väldigt mycket upp till användaren hur man vill bygga upp sin station. För vissa ändamål kanske man nöjer sig med en stiliserad nivå medan man i andra sammanhang kanske vill ha betydligt högre detaljrikedom. Jag tror inte att datorerna kommer vara begränsande, hårdvaran utvecklas dessutom hela tiden, utan gränsen kommer nog dras av hur mycket tid man kan lägga ner på omvärlden. /Jimmy |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 31 | 2003-05-23 10:51 |
OL_Skyltpaket Nr1 - KLart för release! | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 9 | 2003-03-24 08:53 |
VHJ närmar sig release | Banbyggarna | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 56 | 2002-10-05 06:08 |
Mafia mkt nära release | Kvarne | Off-topic | 19 | 2002-09-06 11:01 |