Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-27, 21:59   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard STW:s Buffert och Boggie. Hur gör man.

Nu har jag fått ändan ur vagnen och gjort ett litet lätt försök att skapa en vagn. Ska föreställa en Elos, men hur går jag tillväga med STW:s buffert och boggie.

Buffertarna har jag fått in på vagnen, men dom var så himla små för mig när dom dök upp. Knappt synliga i förhållande till vagnen. Dom har jag fått dra ut med det där verktyget som har 3 olika funktioner. Ungefär samma funktion som det är vid mappning. 1. Krympa eller förstora hela objektet. 2. Krympa eller förstora i sidled. 3. Krympa eller förstora i höjdled. Om ni förstår vad jag menar.

Vad kan jag ha gjort för fel där, i och med att dom är så små.

Sen har vi det här med boggie. Hur går jag tillväga med att få dit dom på vagnen. Om jag har förstått det rätt, så ska man sätta ut någon punkt där dom ska vara. Men hur man gör, har jag ingen aning om.

Har just nu fått göra dom som objekt för scenery för att kunna se dom i Trainz och få en uppfattning hur dom ser ut och då verkar storleken stämma rätt bra med Eaos iallafall.

Bengan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg elos.jpg (131.7 KB, 105 visningar)
Filtyp: jpg Elos2.jpg (141.4 KB, 104 visningar)
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.