![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Två frågor angående texturer och prestanda:
1: Jag brukar hålla inne snabbtangenten för rotation under tiden som man målar med en textur. På så vis roteras den konstant och man undviker rutmönster. MEN, då är frågan kan detta påverka prestandan negativt? Borde inte göra det eftersom kartan väl måste lagra dessa värden för varje ruta oavsett. 2: Har ibland läst inlägg där man påstår att om man målar över en textur med någon annan så finns fortfarande den gamla kvar under... Detta måste väl ändå vara fel? För mig verkar det mera logiskt att när en ruta målas över med en ny textur så tas datan för den gamla bort. Så efter att man helt målat över alla rutor med den nya texturen så borde alla referenser till den gamla försvinna ifrån kartan. Annars riskerar man ju att många texturer laddas i minnet i onödan... Någon som kan svaren på dessa? Vore bra ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |