![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Har kommit fram till att jag måste använda chunky-mesh spår för att få bra prestanda vid bangårdar så nu är frågan vilket spår ser mest svenskt ut?
HP-Trainz båda gråaktiga spår till vänster tycker jag ser skapliga ut och de passar bra att använda den "nya" till huvudlinje och den "gamla" till bangårdar. Men den bruna längst till höger används av många tyska banor. Nått tips på andra bra chunky-mesh spår som är skapligt snygga? Jag laddade hem HotTrainz spår men tyckte inte deras chunky-mesh var så fina. Däremot deras vanliga spårpaket är snyggt men tar alldeles för mycket prestanda för stora bangårdar. Det gör faktiskt väldigt mycket skillnad på prestandan i trainz om man jämför spår med vanliga mesh i 4, 16m sektioner eller chunky-mesh! Dock ser ju de med riktig mesh oftast bättre ut (som exempelvis Tomas spårpaket). Kanske detta även är specifikt till vilket grafikkort/drivrutiner man har, mitt ATI 9800 pro 128mb är tydligen extra känsligt när det gäller trainz...