![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag har själv inte provat att addera tiles och lägga in ytterligare DEM-data, men förfarandet står tydligt beskrivet i instruktionerna.
![]() Då man läser igenom de sidorna, får i allafall jag en uppfattning om att detta är ett enkelt förfarande. Att ta bort överflödiga tiles, är ett lätt bekymmer - TsTools demoversion gör detta till en enkel affär. ![]() Jag tycker mig förstå att fullversionen av nämnda program ger dig lite feedback avseende höjdkurvor & dylikt på din rutt. TsTools får dock vänta med registrering tills jag känner att den verkligen behövs i fullversion. Om man kan sin läxa med Lat & Long i MSTS, så kan man ju enkelt redigera ruttens 'Marker'-fil och lägga till så många man vill med en textredigerare (typ Notepad). ![]() Tilläggsinformation till Mazz Jag är övertygad om att programmet är värt de cirka 30$ som det kostar (25$ + extra avgift på cirka en 50-lapp utanför USA).
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer Senast redigerad av SubTrain den 2006-01-25 klockan 20:42. |
![]() |
![]() |